21. -22. marts 2009 Nyborg, Fyn
Af Andreas Gude & Nicolai Eriksen

Vi var 2 drenge, som fik muligheden for at drage af sted til Kystcup 2009 på Fyn, hvor der var forskellige kategorier indenfor opvejning; Torsk, Fladfisk samt Havørred.
Kl. 06:00 d.20/3, startede vi hjemmefra, kørte mod Willum Clausen, kørte igennem Sverige, videre over Sjælland, hilste lige kort på Storebælts Broen, også var vi endelig på Fyn. Kursen blev sat til Svendborg vor vi skulle bo hos nogle venner til Henrik. De boede super, direkte ned til Svendborg Sund, lige over for Tåsinge. Henrik & Henri skulle videre mod Juniorleder Seminar i Kolding så dem sendte vi videre omkring ved 11-tiden, også var der dømt fiskeri.
Vi riggede vore stænger til med fladfiske forfang, der var flot sandbund med enkelt stenformation, så dette skulle vi give en chance. Efter et par timer stoppede vi dette, men resultat 0-fangst.
Så vi tog vaders, nettet på ryggen og så stangen i hånden, så var vi klar, ned til vandet og linen ud, smock sagde det og der var bid, Nicolai fik sin første havørred på, og dette skulle vise sig ikke at være den sidste. Timerne gik og der blev halet fisk i land, både dem der kunne blive indbragt men også fisk der skulle genudsættes. Samlet en god start dag med nogle flotte fisk.
Lørdagen var dagen hvor konkurrencen startede for alvor, vi prøvede at kører ud på en dæmning, som vi havde fået anbefalet, men her var der ingen fisk, vi tog retur til hvor egen strand og igen, gav dette bonus, fisk, fisk og atter fisk. Lå alle på ca. 800-1100 gr. Så gode spisefisk, vi tvivlede lidt på om disse ville have en chance til opvejningen, vi vurderede at de var for små, (dette har vi lært af..). Igen til aften blev vi serviceret af Lone, som havde sørget for mad til os, super lækkert 200gr. Bøffer til vores hjemmelavede burger, mums. Claus var også blevet sulten idet han jo var blevet vores chauffør, også var han tillige blevet grebet lidt af fiskefeberen, idet han også havde fået et par fisk.
Søndag morgen vi havde begge snakket om at nu skulle vi op kl. 5, men nej, batterier hos os var ved at være opbrugt, vi var ude omkring kl. 6. Henrik & Henri ankom igen omkring kl. 10. Vi gik lige ned for at tage et par kast mere. Andreas fik en pæn fisk, som vi tog med til opvejningen, herom list senere. Vi begyndte at pakke bilen, Henrik & Henri havde haft problemer med at finde Kolding, så de havde kørt forkert og var havnet nede ved den Dansk/Tyske grænse, og så kunne de jo lige så godt tage lidt sodavand med hjem.. Vi begyndte at tvivle om vi kunne være i bilen, med vore fisk, udstyr, samt bagage. Men det gik lige vi fik stuvet os sammen, og turen gik hjem over. Næste stop Nyborg, vi skulle lige ind til opvejning med Andreas´s fisk. Ankomst til Nyborg 11:30, fisken får en pæn bedømmelse, får herefter at vide at der ikke er kommet ret mange havørred til opvejning, æv (hvorfor kørte vi så ikke ind med vores i går, lørdag), nå men skidt, Andreas fik en flot 4. Plads, hvor han som præmie får et kystfluesæt bestående af en Lawson X-Stream II 9´#7, samt Lawson Energy #5/6 fluehjul, super flot. Turen gik så hjemover. Vi havde haft en fed fiskeweekend, hvor vi havde fået masser af gode oplevelser sammen. ,
Samlet Fangst resultat: 27 fisk, fordelt på 19 til Nicolai og 8 til Andreas.
Vi vil gerne sige tak til Bo & Jesper fra Sport Dres, for divs. Ting som blev sendt med os på turen.
Henrik & Henri som kørte os
Claus & Lone som lagde hus til samt var vores reserveforældre, som gav os husly samt spise