23. januar 2003

85 cm
Endegrej: Snaps kobber 25 gr

Egne kommentarer:
Sikke en fisk. En fight der vil stå på nethinden for altid. Og så var der masser af fisk, jeg havde bare ikke kræfter til at fange dem oven på den krabat

21. januar 2003

Lokalitet: Hvide odde
Tidspunkt: Kl. 13.30
Vægt:  1.7 kg.
 57 cm
Endegrej: Rød kølpirk 25 gr

Egne kommentarer:
Hen om halv et -tiden tog jeg af sted for at prøve lidt, selvom det var lige før jeg fik nok i går med den store på lufthavnen.
Vejret var lettere diset, og det virkede koldere end de 3 grader der stod på termometeret. Vindmålingen sagde 4 fra syd ved lufthavnen, så jeg kørte en tur til Arnager for at prøve på Pladen ved revet lige neden for parkeringspladsen. Der var knald på bølgerne, vinden har stået på i nogen dage, så efter 10 - 15 minutters fiskeri i kraftig brænding besluttede jeg mig for at køre til Hvide odde i stedet for.
Der var vandet, der var en anelse uklart, roligere, men der kom alligevel små gode dønninger ind, så der var god bevægelse i vandet, og en pæn strøm, som der er der når vejret banker på fra syd.
Lige som jeg jeg kom var der en der landede en blankfisk, på ca. 1.5 kg så det ud som oppe fra hvor jeg stod, lige neden for parkeringspladsen, i den nordlige ende af Nebbe bugt. Så det var jo lovende.
Jeg gik ud til odden. Der stod en og fiskede der hvor jeg plejer at starte, mellem den store sten og odden, så jeg gik ud og startede på oddespidsen. Kort efter var ham den anden væk, så jeg indtog straks min sten, der ligger lidt ude i vandet, lidt over halvvejs til oddespidsen fra den store sten der ligger i vandkanten. Der fik jeg kort efter, det må have været ca kl 13.30, en blankfisk på 1.7 kg og 57 cm. Den tog ude på revet i et kast ca 45 grader til højre. Den tog lidt røven på mig ved flere gange at svømme hurtigt ind mod mig, så jeg flere gange mistede kontakten med den, men det endte da med at jeg kunne kane den op på stranden.
Et kvarters tid senere stod jeg og spekulerede på at køre hjem med min fisk, da jeg fik et meget kraftigt hug, der dog gav slip igen efter 3 -4 sekunder. Så jeg prøvede lige et kvarter endnu, men det gav ikke noget.

20. januar 2003

Fangst: Havørred
Lokalitet: Lufthavnskysten ved det gamle slæbested
Tidspunkt: Kl. ca. 13.00
Vægt:  5.75 kg.
 76 cm
Endegrej: Kobber Snaps 25 gr

Tidspunkt: Kl. ca. 13.00
Vægt:  ca. 2 kg.

Endegrej: Rød kølpirk 25 gr

Egne kommentarer:
De bed godt i bølgerne den dag på lufthavnen. På en times tid fik jeg 2 fisk og mistede en. Og det føltes som om der var flere henne og tage i blinket.
Den første jeg fik var en farvet fisk på ca. 2 kg. og jeg mistede en der også virkede farvet, men dobbelt så stor.
Men det pragteksemplar af en ørred jeg fik med hjem den dag er en fangst jeg vil snakke meget om i lang tid